Mgr. Bc. Pucharová Jana |
pucharova@bgbzs.cz |
dle domluvy |
2. patro ZŠ, ředitelna |
Mgr. Kafková Renáta |
kafkova@bgbzs.cz |
úterý: 8:55 - 9:40 |
2. patro GYM, číslo dveří 210 |
Mgr. Lisner Petr |
lisner@bgbzs.cz |
dle domluvy |
2. patro ZŠ, ředitelna |
Mgr. Kollárová Radka |
kollarova@bgbzs.cz |
dle domluvy |
2. patro GYM, číslo dveří 211 |
Mgr. Bc. Helebrantová Jitka |
helebrantova@bgbzs.cz |
středa, čtvrtek: 7:20 - 7:50 |
přízemí GYM, číslo dveří 4 |
Mgr. Šťastný Michal, DiS. |
stastny@bgbzs.cz |
po předchozí domluvě |
3. patro ZŠ, číslo dveří 323 |
Mgr. Rubášová Eva |
rubasova@bgbzs.cz |
dle domluvy |
1. patro ZŠ, číslo dveří 132 |
Mgr. Zimová Vendula |
zimova@bgbzs.cz |
dle domluvy |
1. patro ZŠ, číslo dveří 133 |
Školní poradenské pracoviště slouží k poskytování poradenských a konzultačních služeb pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy. Je bezplatné. Některé služby jsou poskytovány pouze na žádost žáka nebo jeho zákonného zástupce. Služby mohou být poskytovány také na základě žádosti jiných školských zařízení nebo na základě rozhodnutí orgánu veřejné moci (např. OSPOD). V konkrétních záležitostech zajišťuje pracoviště také koordinaci a spolupráci s jinými školskými zařízeními (např. pedagogicko-psychologickou poradnou nebo speciálně pedagogickým centrem). Smyslem služeb, které poskytuje školního poradenské pracoviště, je především vytvoření vhodných podmínek vzdělávání a všestranný rozvoj žáků, včetně zajištění speciálních vzdělávacích potřeb žáků, prevence rizikového chování, kariérní poradenství pro žáky, a metodická a další podpora pedagogických pracovníků. Služby obecně kladou důraz na důvěrnost jednání a ochranu osobních dat klientů/žáků.
Pomáhá s řešením výchovných a vzdělávacích problémů žáků, poskytuje odbornou pomoc v profesní orientaci žáků. Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce. Prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení, apod.). Techniky a hygiena učení (pro žáky). Je spojovacím článkem mezi zákonnými zástupci a institucemi, které se zabývají specializovanou péčí o mládež (např. pedagogicko-psychologická poradna, speciální pedagogické centrum, sociální kurátoři, policie, lékaři).
Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení. Vytyčení hlavních problémů žáka, návrh podpůrných opatření provádění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem či se skupinou žáků (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, logopedická intervence), koordinace a metodické vedení asistentů pedagoga a školních asistentů. Participace na vytvoření plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (v kooperaci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, se zákonnými zástupci, s žákem a ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy). Logopedická intervence u žáků s narušenou komunikační schopností, individuální konzultace pro zákonné zástupce.
Koordinace tvorby, kontrola, evaluace a participace při realizaci minimálního preventivního programu školy. Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, šikany, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování. Individuální a skupinová práce se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání. Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování, zejména orgánů státní správy a samosprávy, středisek výchovné péče, poskytovatelů sociálních služeb, zdravotnických zařízení, Policie České republiky, orgánů sociálně-právní ochrany dětí, nestátních organizací působící v oblasti prevence, center krizové intervence a dalších zařízení, institucí a jednotlivých odborníků. Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště ve spolupráci s třídními učiteli.
Péče o integrované žáky (pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu, vedení). Individuální případová práce se žáky v osobních problémech (konzultace, vedení). Pracuje průběžně s žákovskými kolektivy a ovlivňuje prostřednictvím sociálního učení sociální klima školních tříd a potažmo celé školy. Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání. Konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí. Pomoc při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí.