září 2021
Mgr. Věra Pavlátová, Ph.D
V pátek 10. září proběhl ve 2. třídě díky projektu OP VVV „Škola pro všechny II“ projektový den na téma třídění, recyklace a předcházení vzniku odpadu. Žákům jsme, adekvátně věku a zábavnou formou, vysvětlili problematiku hromadění odpadu, potřebnost předcházení vzniku odpadu, zákonitosti třídění a výhody recyklace odpadu.
Se vším žákům pomáhali trpaslíci od Sněhurky, každý si vzal na starost jeden druh odpadu. Bylo ale využito i pro naši školu typické vrstevnické vyučování – žáci prvního ročníku vyššího gymnázia si pro druháky připravili vlastní zajímavé aktivity v městském parku a žáci septimy gymnázia si s nimi zase zahráli stolní hru „Třídění a recyklace, s trpaslíky a bez práce“. Výhodou této formy vzdělávání ve škole je to, že spolu žáci mluví „stejným jazykem“, efektivně a srozumitelně si učivo předávají. Proto často pochopí látku rychleji a žák, který má za úkol ji naučit ostatní nebo jim předat svou zkušenost, se s ní samozřejmě seznámí naprosto perfektně. Vrstevnické vyučování má na naší škole již tradici a skrývá se v něm dle mého názoru obrovský potenciál pro reformu našeho školství. Zejména pro prváky to byla velká výzva, neboť byli na nové škole teprve pár dní, ale úkolu se zhostili se ctí.
Žáčci si také zaběhali třídící štafetu, nakreslili si jednoho z trpaslíků a na závěr si i každý odnesl domů svou látkovou tašku s logem školy a papírovou skládanku popelářského auta pro podpoření společného času stráveného s rodiči.